0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror inte man ska döma ut batterierna än. Man vet ju inte hur länge de har stått med för låg nivå, och det är mycket möjligt att de kan "hämta sig" så småningom.Ett prov du skulle kunna göra är att belasta batterierna en stund och sedan mäta spänningen. T ex genom att efter laddning köra några hundra meter, låta allt stå orört en halvtimme och därefter mäta.Om du kan arrangera så du kan mäta spänning under belastning (t ex genom att palla upp drivhjulen, dra åt handbromsen lätt och ge ett litet lagom gaspådrag), så kan det vara intressant att se om något av blocken sjunker mer i spänning än de andra när de belastas.Om laddaren har någon inställningsmöjlighet för att ställa ner max laddström så kan det vara idé att utnyttja den och minska till t ex 10 A så länge du misstänker att batterierna är i tveksamt skick (och kanske även för framtiden om du inte brukar ha bråttom med att få dem fulladdade).
om logiken inte stänger av strömmen i tid i din laddare - kanske efter en åsknedslag som gör logiken inte fungerande, så kan det stått och gasat på den stackar batterier i många dagar med på tok för hög spänning, tömt den på vatten och korrodera sönder plattorna mer eller mindre och du är i det läget du är nu...