Jag har också en Dieselgenerator på gång, och upplägg ungefär som ditt Janne, hålla igång värmen å lite annat.
Håller också med dig ang Barsebäck, blir vansinnigt irriterad när jag tänker på det !!
Stänga Barsebäck av miljöskäl, dessutom ett gammalt, icke verklighetsförankrat beslut !!
Samtidigt då ha planer på att investera ett stort antal miljarder i en kabel över till Finland, å köpa finsk kärnkrafts producerad el, dubbelmoral ............!?!?!?!
Samtidigt importera öststats el från brun-kols-eldade gamla kraftverk, dubbelmoral..........!?!?!
Hur miljövänligt är det, hur vettigt är det.......

Visst, kärnkraft, avfall ,osv, det har ju nackdelar, men man kan ju knappast stänga ner grejorna förrän man har har något vettigt att ersätta det med !
Och den lösningen som våra svenska topp politiker kör på nu, ja den är allt annat en vettig !
Men vi har ju i alla fall stänkt ner Barsebäck...............Ja, harre jä-lar !!!!
Men detta är ju så klart vad jag personligen tycker i frågan, jag är mycket rädd om miljön, men lösningarna måste vara verklighetsförankrade !!
//-- Ramsmark --