0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det inte som på de tidigare modellerna att det finns tillslagstemperatur och frånslagstemperatur? Då kan panntemp vara under frånslagstemperaturen men högre än tillslagstemperaturen och kompressorn arbetar ej. Man kan undra vad som egentligen är "inställd" temperatur.
Jag tror det finns en timer också som hindrar att kompressorn startar direkt efter att den stoppat.Så om den precis stannar på grund av att pannan är tillräckligt varm och du direkt efter detta tappar upp ett bad och samtidigt går och kollar på din 470 så kan såna här grejer inträffa.
Då har jag ingen bra teori, knas på styrningen. Kontakta service...
Nibe 470 har ju usb loggning kör en logg och lägg in på forumet alt skicka till supporten så ser dom vad vp sysslar med och slipper gissa.
... om jag bara kunde komma på hur så skulle jag vilja stänga av/minimera ventilationen automatiskt när VP'n av okänd anledning får för sej att stänga av kompressorn trots värmebehov ... ... kråkorna klarar sej ju bra ändå nuförtiden när vintrarna inte är speciellt kalla!
Ventilation behövs oavsett om kompressorn går eller inte så det bästa är att ventilera hela tiden och lösa problemet med att kompressorn stoppar när det finns värmebehov.
Kör en usb loggning så kanske man ser vad som är fel