0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag la in heltäckningsmattor istället för tofflor,utom i kök, hall och badrum.Man ska inte förväxla dagens heltäckningsmattorna med dom från 70-talet.EN tanke!!När det gäller diskmaskinen och VV så är den blixtsnabb jämfört med om den körs på kallvatten, kanske därför tillverkarna rekommenderar kallvatten, att vattnet ska cirkulera en lång stund under tiden vattnet värms, således görs disken renare!! Vad vet jag
Hönors kroppstemperatur är ca 41 grader och inte värper de kokta ägg så det krävs nog högre temperatur. Fiskproteiner koagulerar vid ca 55 grader. Med en modern vattensnål diskmaskin är som jag ser det inga problem att köra den på varmvatten. Dels ska vattenledningen värmas upp, sedan botten på diskmaskinen. När cirkulationspumpen går igång och börja skölja disken är temperaturen säkert under 40 grader. Ska testa vid något tillfälle.
Duscha i badkaret med proppen i så uppnår du fördelarna med båda, sen ser du ju enkelt hur mycket vatten det egentligen går till en dusch och kan jämföra det med hur mycket du tappar till badet.