0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Duscha i badkaret med proppen i så uppnår du fördelarna med båda, sen ser du ju enkelt hur mycket vatten det egentligen går till en dusch och kan jämföra det med hur mycket du tappar till badet.
Det räcker väl med sisådär 5cm vatten i karet, så kan man rotera kroppen längsledes horizontalt under badet för att hela tiden få vattenberöring på en ny otvagad kroppsdel, och ihar man någon gång pinkat i någons pool utan betänkligheter under ett badpass så är det väl inte värre än att man kan göra "ettan" i sitt eget bad om man tycker det börjar bli kallt. Då spar man även in spolningen på toan, samt vissa beståndsdelar i badsalt...Allvarligt talat, testa att duscha i badkaret med proppen i, även om man duschar lääänge så blir det väldigt lite vatten man fyller. Att bada ÄR mer kostnadskrävande, även om man skulle låta vattnet ligga kvar tills det tappat sBorsett från ettan brukar jag göra så, tappa upp en centimeter och sen lägga mig och handduscha. Jsg har psoriasis och varmbad är bra men samtidigt är jag snål men det funkar.