0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om man skava allvarlig så är nog nästa steg att se över disk/tvättmaskinerna, något jag själv grunnat på.Borde gå att koppla in sig i disk/tvättmaskinens programverk så att allt vatten som fylls i maskinen utom sköljvatten är varmvatten från vp i stället för iskallt vatten som ska värmas av elpatronen i maskinen.Kräver ju lite elkunskap men borde vara görbart, en extra magnetventil för vv kostar ju inte så mycket.//snuppesno
Jag har hört att man gjorde så förr.. men att det inte behövs på moderna diskmaskiner.
Diskmaskinen är redan inkopplad på varmvattnet, första sköljningen blir ändå i kallvatten innan värmen hinner komma...
Jag kör med diskmaskin kopplad på vw men det beror på att när jag kopplade in den hade jag gratis vw från ved eldning skulle jag kopplat in den i dag blev det på kv ledningen.
De har rätt, det blir bättre diskresultat med kallvatten. Har man vv inkopplat så koagulerar vissa proteiner direkt och blir svårare att skölja av i "första rensen", tänk på ett ägg som blir "stekt" redan vid 40c...
Varför det? Blir inte disken ren?