0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bra! Deltat mellan framledning och retur är för stor med golvvärme, VP går nog lika fint även när deltat bara är 6 K. Är inte kunning på optimum hur detta skall justeras, men borde nog gå att fixa.En sak till, ta foto av golvvärmestockarna och posta åt oss, kan vara att vi missat något där.
Vad baserar du den analysen på?Enl. instruktionsboken ska deltat vara 8 grader om jag inte missminner mig.Verkar vara perfekt? (Optimum står inställt på 8 graders delta).(börjar ge upp här, försökt kontakta installatören idag men inte lyckats...)
Har du verkligen fullt flöde på öv, eller har du bara öppnat justerrattarna till max? Dvs, vi måste veta aktuella flöden (när kompressorn går), ta bild på samtliga flödesmätare.
Vad baserar du den analysen på?Enl. instruktionsboken ska deltat vara 8 grader om jag inte missminner mig.Verkar vara perfekt? (Optimum står inställt på 8 graders delta).Jag får ta en bild på stockarna när jag kommer hem.(börjar ge upp här, försökt kontakta installatören idag men inte lyckats...)
Japp. 5 slingor är övervåningen.Dock stämmer inte termometrarna. iaf inte på returen. jag har sänkt delta t till 7.Fråga. pumpen går endast ca 15 minuter åt gången.vad är det gör att den stannar? är det när integraler går ner till 0?
Hej!Har du fortfarande 20 starter på 10 timmar?Då har något strul.Det som styr tiden när integralen räknar ner till noll är hur hög framledningstemperaturen ÄR-värdet ligger över BÖR-värdet.Exempel om ÄR-värdet ligger på 36 °C och BÖR-värdet visar 30 °C så kommer integralen räkna ner 6steg/minut.Om värdet visar ett ojämnt tal (35) kommer den räkna ojämnt/jämnt tal varannan gång.Har du 2st cirkulationspumpar till golvvärmen eller bara en till både övervåningen/undervåningen.
Jag vet inte hur många starter. Kan man se det på nåt annat sätt än att ställa om logg intervallet till längre och sedan räkna peakar?Jag har nu på 1 minuts intervall men får ställa om ikväll och titta imorgon.Tack för förklaringen av hur integralen fungerar.Jag har bara en cirkulationspump som driver både uppe och nere.