0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Glöm inte att ändra Signaturen oxå
Vi har haft -27 grader i natt, -22 grader nu, pumpen vilar med jämna mellanrum, tydligen har sommarens välisolerade utbyggnad på 25 m2 inte påverkat så mycket...Skulle tro att jag håller huset varmt utan tillkott ned till ca -32 grader
Har du kört så du har ett års siffror??Har du en undermätare för VP eller är det total el??Varför jag undrar är ju att många här hävdar att har man en för stor pump så får man oekonomisk drift!?Men det kan inte jag se på min maskin!! Du har ji också en neormt låg värmekurva och stor vattenvolym så pumpen inte jobbar på hög temp så ofta!!Tänk en riktig krigsvinter när det var -30 till -50 här uppe hela vintern... många skulle nog svimma då som har klena anläggningar eller såna som inte går alls vid kyla!?-23 här i morse nu är det bara -20 pga av den "sköna" solen!Historier från kriget.... hästarna stod packade som sillar i skogstallen åt försvaret. Ändå hände det att flera frös till döds över natten... det kommer från en by som heter Dockmyr, rätt nära där min mor är född. då mätte dom -53 på natten!!!!!