0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är verkligen säker på att den kyler -15 gradig luft? Förmodar att du mätt med en IR temp. Sitter värmetråden korrekt monterade utedelen? Hur varmt har du i garaget? Många luft luft har väldigt svårt för att avfrosta ordentligt om man har för låg innetemp. Tex 15 grader eller tom lägre.
Hei.Jeg har ser her http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=55024.msg570761#msg570761 at maskien er helt uten isolering.Det sammen med at du er i et fuktig kystklima er oppskriften for ising. Mitt råd er å få isolert kompressorrommet så energien kommer dit den er tiltenkt, dvs inne under drift, og til register under defrost.
Detta har jag funderat mycket på och det står på min "to-do-list". Såklart att det ska vara ordentligt isolerat hela vägen och speciellt kompressorn. Det begriper t o m jag, trots att jag kan mer om att måla naglarna än värmepumpar.... Men isoleringen sitter ju där av en anledning och på min pump, var den bara "inkastad", typ som ett tillbehör....Ingen hade sett till att den lilla isolering som fanns verkligen satt på plats! Men innan vintern ska det isoleras, det kan jag lova!! Tack för bra länkar!