Hej, som nykomling och första inlägget hoppas jag att ni ursäktar "dumma" frågor

)
Ska bygga nytt inom kort och ska definiera värmesystemet.
Börjar med vad jag vet idag.
Bostad 185 m2 BOA med en preliminär energibalans beräkning på ca 33 kw/m2 och garage verkstad ca 100 m2 inv matad via kulvert från bostad 170 mm isoloring vägg m 300 isolering golv m golvvärme och ca 400 mm isolering tak.
Som planen är nu ( vet att jag bygger med överkapacitet )
Bergvärme (X Kw ) + FTX + Kakelugnspanna 370L samt acc tank förberedd med sol slinga för framtiden.
Nu till min konkreta första fråga.
Kakelugnspannan menade att det bästa inkopplings scenariot är att
Citat: Om du kopplar din värmepump till en acktank så kommer du att behöva köra fast kondensering mot den (en fast temp) men om du bara dockar ugnen mot din värmepump efter som den är huvudvärmekällan så kan du köra flytande kondensering (varierande temp efter behov) vilket är lite mer energieffektivt.Så min konkreta fråga är då jag inte är på det klara med hur jag dockar mot VP hur detta görs, ställer det krav på val av BVP ( Tanken jag har är BVP utan egen tank och bara använda mig av acc tank ).
Tanken är som ni kanske räknat ut dels kunna klara mig utan spets från el patron samt kunna utnyttja effekt från ved bättre och påverka själv, huset byggs enligt passivhus norm men har för mycket fönster för att nå dessa mål ( Stom lev är XNvillan ).
Tacksam för tips / råd etc