0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej !köpte en panasonic värmepump e9dke i juni har nu börjat köra med när det blivit kallt ute,då jag märkte att det låter otroligt mycket om utedelen det vibrerar i hela vardagsrummet när man kör på 20-24 grader vid 25 blir det tyst.Utedelen är placerad på gummikuddar så min fråga är kan det vara obalans i fläktvingen.
Var har du köpt pumpen? Kolla om du har en E9DKE3 som dom seriösa leverantörerna säljer här i Sverige. Den är extra isolerad runt kompressorn, tanken & rören.
Citat från: Kinnan skrivet 14 december 2005, 13:31:34Var har du köpt pumpen? Kolla om du har en E9DKE3 som dom seriösa leverantörerna säljer här i Sverige. Den är extra isolerad runt kompressorn, tanken & rören. Jag tror inte att ljudisolering runt kompressor hjälper mot vibrationer mot väggen. Undrar om det går att köra kort stund utan ytterfläkt som felsökningsmetod? Konsol på mark är ett alternativ.
Citat från: Kinnan skrivet 14 december 2005, 13:31:34Var har du köpt pumpen? Kolla om du har en E9DKE3 som dom seriösa leverantörerna säljer här i Sverige. Den är extra isolerad runt kompressorn, tanken & rören. CiteraUndrar om HELA Kinnans sortiment av Panasonic har detta utförande av isolering ?För om inte TE/HE/XE/PE har det, då är det väl ....oseriöst?TE/HE och nya EKEB modellen har scroll kompressorer & elektronisk expansionsventil. Dessa har ej "tanken" vilket innebär att dom inte behöver tilläggsisoleras.Vi säljer inte XE/PE modellerna.MVH Kinnan AB Tomas