0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har läst om en del strul med usb minnen sök på forumet så hittar du säkert infon.
Jag har nog just inget super-exakt att tipsa om heller, har du bara formaterat det korrekt och sparar/avslutar loggningen innan du sliter ur det så har du ju iaf i teorin gjort rätt.Vill dock minnas att jag har hört folk gnälla på att de haft svårt med stora minnen, men fått det fungera med mindre minne av samma märke... Nibe brukar ju skicka minnen till dem som har lite svårt att få loggningen att rocka, men de lär inte döljas bakom den lilla luckan...Tror att mina text-filer för en vecka tar ca 1 MB med loggning en gång per minut. 1 GB räcker då till 1024 veckor... Köp en 2 GB-sticka, torde räcka till år 2050 eller så.
Utan att resa mig ur liggande läge i soffan så vill jag minnas att jag har ett litet bakom luckan på 4 GB och från SanDisk (måhända än "kändare" i sammanhanget). Fungerar alldeles utmärkt hos mig varenda gång det åker in och ur VP.
Annars, om inget annat funkar, får du ju göra det du inte vill men som vi andra önskar att vi kunnat: ansluta VP till nätet (jag förutsätter att nya hårdvaran för UpLink sitter i alla 55:or).
Testa att göra en partition på minnet som är max 2GB stor och formatera den med FAT-filsystem.
Formatera om minnet borde du kunna göra direkt i ditt OS, t.ex Windows.Klarar pumpen FAT32? Kanske måste vara FAT16 eller t.om. EXT2 för att det ska funka.Men om pumpen trots allt skriver tecken i loggfilen så borde inte problemet ligga på filsystemsnivå så att säga.