0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Tack för snabba svar.Den blåa ventilen fick jag reda på idag är till för att släppa ut vatten.Har startat om systemet och elkassetten med inrådan från en IVT kille.Det pårlar dock fortfarande låter som det fylls på vatten???Varmvatten finns det och värme i golvslingorna i 25grader,Om det är luft i systemet kan man lufta själv?
Förlåt jag är helt novis i detta.Om han nu släppte ut allt vatten hur fyller man på?
Kolla bilden i Purjolökens inlägg, påfyllningsventilen är inringad.Fyll på till strax över 1 bar, lufta både golvvärmens fördelare och på själva pannan (nippeln sitter bakom panelen högt upp (se bifogad bild).Kontrollera trycket mellan luftningarna och fyll på om det sjunker mycket.Om trycket ökar väldigt snabbt vid påfyllningen så är det som Rickard skriver, fel på expansionskärlet.
Hej,Efter omstart (även reset elkasset)igår inga felmeddelandenInnan var det fel på eltillförsel och högtryckspressostat.När jag tittar på bilden så känns det som att allt är placerat uppochner på min. Jag hittar en liten slang längst ned med en bilventil på?Är det där jag trycker ut luften?