0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
En reset på CMOS kan ofta också göras genom att ta bort batteriet och strömsladden, och låt datorn stå ett par minuter.Håll sedan in start knappen 1 minut utan batteri & strömsladd.Detta ska göra hela moderkortet strömlöst och tvinga CMOS till reset.Tror du det är själva displayen/skärmen så finns det nya på Ebay för ca 750 krhttp://www.ebay.com/itm/13-3-LCD-Screen-for-LG-E300-EB300-E310-WXGA-CCFL-NEW-/110662676331Med vänlig hälsning Jawen
Hej igen, tillbaka från en liten shoppingtur till stan.Köpte 1)Delock 2.5 External Encosure Sata 6Gb/s /IDE HDD> USB 3.0 att läsa hårdisken från gamla LG-datorn med.2)Acer Aspire E1-571, får duga blir tillräckligt svårt nog att lära om gumman från Win Vista till Win 8. Tänkte slå till på en Mac-Pro för dubbelt så mycket pengar, men dom hade ingen hemma så det blev denna för att jag skulle kunna åka hem med vändande båt och ha nåt som funkar med mig hem.Vad gäller LGn, så har jag inte gett upp än, inte slaktat men skruvat lite för att hitta i innandömet, ska försöka med ett omtag reseta CMOSen som Jawen skriver här.Återkommer med resultatet......
Tillbaka på ruta noll. Aser pcn funkade inte på batteri drift så jag lämnade in den, fick ett annat batteri, "ta hem den kör slut på batteriet och ladda om, och se om det funkar bättre, kom tillbaka annars" ......phust, jag orkade bara inte, bad att få byta och det gick fint trots att jag kört med pcn i snart en vecka. Nu har jag en gosig liten MacBookPro istället