0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bilder på hårdisk från laptop och befintliga hårddiskar på plats i gamla PC (HP pavillion från2003),verkar inte vara samma anslutning.Kanske min NAS kan användas? Men då sabbar jag kanske vad som ligger där???
cmos batteriet kan vara nästan var som helst. i värsta fall skall hela datorn plockas sönder ibland räcker det med bakstycket.hdd:n verkar nu inte ha sata, så det var ju mindre bra.
Den svarta anslutningen från på disken från den bärbara går inte den att ta loss från hårddisken, en adapter eventuellt?
Om jag inte ser fel så har du PATA-anslutning på disken från datorn som havererat medans du har SATA i din gamla? Rota runt lite i chassit efter PATA-kablage, är inte svårt att missa. Se bara till att bygla hdd som "slave" på jumpern. Om jag nu kommer ihåg rätt i alla avseenden och förstått dina bilder och din text. Hittar du inget löst/ledigt kablage kanske det finns ngn CD-ROM/DVD vars kablage du kan låna tillfälligt.
Har du ingen hdmi-kabel att testa mot teven? Då får du väl ev bild direkt?
Han har troligtvis SATA med LG's egna lösning så att säga..
Sök på Youtube "Black screen of death HP" så kommer det upp en hel del tips, vet inte om det är någon som stämmer mot din modell som är lite till åren. Såg nån som höll nere strömknappen en minut med batteriet borttaget.
En reset på CMOS kan ofta också göras genom att ta bort batteriet och strömsladden, och låt datorn stå ett par minuter.Håll sedan in start knappen 1 minut utan batteri & strömsladd.Detta ska göra hela moderkortet strömlöst och tvinga CMOS till reset.Tror du det är själva displayen/skärmen så finns det nya på Ebay för ca 750 krhttp://www.ebay.com/itm/13-3-LCD-Screen-for-LG-E300-EB300-E310-WXGA-CCFL-NEW-/110662676331Med vänlig hälsning Jawen