0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Barnsjukdomarna ? HälsDaikin
Var det en garanti på att inga barnsjukdomar finns på Daikins pumpar eller hur ska det tolkas?Eller har ni bara inte hittat dom ännu
Då Daikin tillverkar både kompressorer och köldmedium själva så har vi hunnit att testa en hel del.R32 maskiner har vi hunnit tillverka många av för den Japanska marknaden.Tricket ligger i oljan, även för 410ABlir förvånad att inte andra tillverkare använder samma typ av olja för sina 410 maskiner.HälsDaikin
Bara lugn . Gissar bara att nya modeller mycket väl kan ha okända fel under en inkörningsperiod. Men jag har ingen aning. Jag är lite misstänksam mot den senaste Mitsubishin också trots att den verkar ha jättebra värden. Har en Kirigamine (25VABH llr vad den heter) själv.
Man måste förstå hur fördelen med R32 skall utnyttjas.COP förbättras med ca. 2-3% endast jämfört med R410A.Fördelen ligger i att tack vare att R32 är den verksamma ingrediensen i 410 så minskar volymen om R125 tas bort. Dvs det behövs endast 50%v rörets area för 32 jämfört med 410. Det gör att rörets diameter kan minskas och fler rör kan få plats i växlaren. = mer effekt.HälsDaikin
Måste den vara mycket bättre? Några procent bättre cop är ju iallfall lite bättre, mer effekt är ju aldrig fel om man kan få det utan dyrare delar I dom flesta brancher/företag skulle man nog välja att göra en mindre växlare med klenare dimensioner och därmed kunna tjäna mer på varje såld enhet istället för att ge mer effekt, att daikin har valt att göra växlaren lika stor för att kunna ge mer effekt är ju lovvärt.Jag gissar att man även kan välja en mindre kompressor om gasen tar mindre plats men är det så?