0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kör sen VP cirk pumpen ej på läge 3, mitt förslag är 2 eller 1 om du ej får upp temp i systemet.Nibe rek ca 600l/h det blir det oftast i läge 2 till pann eller ack tank koppling. Rad syst flöde kan bli mindredet ses på den diff temp mellan fram/returgivare med av läsning inne i 2010 kanal 29,30 och 32.
Till Janne-ElHar du eventuell kopplingschema till pannan från pumpen somstyr tillskottsvärmrn ifrån patronerna i panna.Rörmokaren har tänkt att koppla framledningen till kallvarmet och sen gör han en ny returfrån källarradiatorn i bak på pannan vad jag förstår,han kommer ävensätta dit encirkulationspump som går ständigt för frysrisken skull om pumpen stannar.jag undrar är denna rörkoppling till pannan relevant eller är det helt galet.Jag har varkeninvesterat i SMO 10 eller RT
Hej. Det verkar som rörmokaren skall koppla in din pump med fast kondensering. Själv har jag kopplat en 2010-8kw flytande kondensering på en lika dan CTC som du har. En varmvattenberedare är ansluten i serie på utgående varmvatten. Har rumstermostat RT10 som styr tempen. På CTC 1100 skall du koppla in på plint 8-9 för oljedrift, 5-6 för eltillskott. Ett 5-poligt relä behövs där den ena kopplas sluten den andra öppen krets. För övrigt finns inkoppling i MOS till 2010 hur du ansluter. Anlita en elektriker för inkoppling det kan behövas.OBS!!! Glöm ej avtappningskran för pumpen vid ett längre strömavbrott. Nästan alla rörmokare skiter i denna viktiga kran.(Titta i MOSEN på inkopplingförslag)
Citat från: Jätten skrivet 09 december 2005, 21:05:09Hej. Det verkar som rörmokaren skall koppla in din pump med fast kondensering. Själv har jag kopplat en 2010-8kw flytande kondensering på en lika dan CTC som du har. En varmvattenberedare är ansluten i serie på utgående varmvatten. Har rumstermostat RT10 som styr tempen. På CTC 1100 skall du koppla in på plint 8-9 för oljedrift, 5-6 för eltillskott. Ett 5-poligt relä behövs där den ena kopplas sluten den andra öppen krets. För övrigt finns inkoppling i MOS till 2010 hur du ansluter. Anlita en elektriker för inkoppling det kan behövas.OBS!!! Glöm ej avtappningskran för pumpen vid ett längre strömavbrott. Nästan alla rörmokare skiter i denna viktiga kran.(Titta i MOSEN på inkopplingförslag)Hej Jätten!Jag ser att du har kopplat in på flytande, och styr med RT10.Hur tycker du att det fungerar?Är det stora temperaturförändringar i rummen?Det är alltid kul att läsa om hur det går för andra!