0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Servicemanual med tresiffriga koder för avläsning av information i innedelens servicemeny (s.34-).http://webinder.mitsubishielectric.it/pdf/OCH531A.pdfoch motsvarande koder funkar för utedelen i denna manual (sid81-):http://www.zubadan.ro/tehnic/2013_Manual_service_ZUBADAN_PUHZ_SHW.pdfSmidigt att slippa skruva av plåt och ändra dipswitchar utomhus. Läs av kompressorn från innedelen istället.
Har läst på lite och Nibe rekommenderar 20liter / kw så i vårt fall så måste vi upp på en 300liter i radiatorkretsen.Hur mitt fall slutar så kommer jag ändå installera minst en 100liters tank för att sänka antalet start&stopp.
Kommer göra samma sak jag.Frågan är dock om inte 200 L är ännu bättre både för mina knäppningar och höja volymen på system för drift tid och så vidare.Frågan är ju hur mycket "segare" systemet blir när detta är gjort.Vet ju idag att om tempen sjunker mycket på natten då tar det ju en bra stund för den att komma ikapp.En ökning på 100-200 l borde ju förlänga den tiden avsevärt....
Jag har varit i kontakt med Mitsubishi och fått följande svar:"Om din temperatur inomhus varierar så kan det bero på att din lägsta temperatur är för låg vid Auto adaptionstyrning.Gå in under Service/Drifts inställningar/Rumstempkontroll (Värme)/Framledningstemperatur område.Fabriksinställningen är 30 som lägst ( vid värmebehov annars svalnar den ner under) och 50 gr som max.Beroende på hur bra radiatorer du har eller om du har golvvärme måste denna parameter ställas in.Riktvärden för framledningstemperatur min och max gr.Golvvärme 25 min 40 maxRadiatorer 30 min 55 maxDåliga radiatorer 35 min 55 maxEtt rörs system 40 min 60 maxSe inte dessa värden som absoluta utan prova dig fram till vad som passar dig och ditt värmesystem. Men låt det gå några dagar (utomhustemperatursvängningar) först innan du ändrar igen.Kurvan används inte vid Autoadaption driftsläget, endast om kommunikationen mellan fjärrkontrollen och mottagaren upphör eller att batterierna i inomhusgivaren tar slut"