0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lägg dej på rygg...helt utsträckt.Knäpp upp brallorna och börja trycka, massera på "höftböjarmusklerna". De sitter på båda sidor i buken...Håll på ca 10 min. Benmusklernas fästen sitter mot ryggen och när musklerna blir för spända, så bli de kortare och man kan få ont i ryggen av det.
Lägg dej på rygg...helt utsträckt.Knäpp upp brallorna och börja trycka, massera på "höftböjarmusklerna". De sitter på båda sidor i buken...Håll på ca 10 min. Benmusklernas fästen sitter mot ryggen och när musklerna blir för spända, så bli de kortare och man kan få ont i ryggen av det.Det är helt ofarligt, men det tar en liten stund att få musklerna utspända.
Läkare gör inget åt ryggskott, h*n rekommenderar receptfria smärtstillande "piller" och aktiv vila. För att få starkare piller brukar det krävas betydligt mer. En del får hjälp av kotknackare och andra "kvacksalvare" jag låter ALDRIG en sådan ge sig på min rygg, risken för dråp skulle vara överhängande vid minsta felmanöver. Ryggskott är mycket individuella och det finns en massa olika orsaker så det är mycket svårt att ge generella råd. Men det som oftast tycks hjälpa är smärtminskning och varma bad=värme och avlastning i alla fall för stunden.
Om det inte fungerade med en kiropraktor kan du istället gå till en naprapatDe kan både skelett och muskulatur.