0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej jag har installerat en NE9PKE som mest har gått på underhållsvärme men inte vill gå ned till 8 gr utan har stannat på 11 gr jag har höjt temp till 16 gr då jag är i garaget och jobbar. Nu efter 2 månade så har utedelen blivit igenfrostad och temperaturen går inte upp till mer än 9 gr även när jag har den ställd på 16 gr, det har som kallast varit - 10 gr ute vad kan detta vara för fel?
Tack för svarJag har ställt fläkten manuellt på läge 4 heat 20 °Cmen fläkten ökar inte.den går för fullt när jag ställer på 8/10 °C underhållsvärme lampan Power/deice blinkar grönt iband,idag när jag kom ut i garaget lyste den blå, vad betyder detta? kan inte hitta något i manualen som ger svar.
Hej isen är borta och jag har startat om och kör på Heat 20 °C fläkten på läge fyra och det har börjat fungera skall kolla i morgon ifall det har isat igen Ultrakyl som jag köpt pumpen av sa att det inte är bra att de har isat igen och kommer ut och kollar i morgon, annars skall panasoic vara driftsäkra pumpar men icke denna jag har visserligen kört på underhållsvärme 8 °C men det har ju inte varit kallt växlat mellan +6 och -4 fram till nu så denna kyla som har kommit nu har inget med isbildningen att göra min teori är att 1. avfrostningen inte har fungerat 2. för lite köldmedia beroende på läckage. Givarfel någonstans. man kanske måste ha förvärmning på luften
Hej Tucsonefter att jag har tinat bort all is på förångaren så har jag startat upp igen....................läge fyra Började fint men efter 6 timmar så har tempen stigit 4 °C till 13 °C och det har börjat att bli kraftig isbeläggning nedtill på förångaren fläkten som startade och gick som man förväntat sig har gått ned i varv jag mäter luft tempen som blåser in på vingen mäter med ir och en instickstermometer båda kalibrerade för 6 månader sedan resultat 23 °C....................säger skall klara hus från 10-150 m2.