0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pumpen orkar inte med att komma upp i temp. Växelventilen insatsen utbytt o den stänger för att producera VV. men såg idag att köldbärartempen var -3 och -6 är inte det rent åt helsike ni som begriper det här? Kompressor B är utbytt för ett halvårsenoch båda kompressorerna går Går hela tiden men inget händer! Kan det vara så att kompressor A har lagt av?
Startvärdet är 45 för VV och växelventilen har stängt för att göra VV den kommer till 41 sen orkar den inte mer men det konstiga är att värme ut står konstant på 38 den borde väl sjunka när den stängt vxv för att göra vv. Såg idag när jag gjorde en omstart att när komp. A startade o gick så var deltat på kb 1grad när sen kompB starta så blev snabbt deltat 3 grader.Verkar som A har mycket sämre effekt än B det är ju B som är ny och A gammal. Skall kolla temp in o ut på dom båda imorgon.Den är inte dockad mot någon panna
Gjorde en rundvandring bland hyresgästerna efter att jag släppt på vattnet, vad upptäckte man jo en duschslang som var nedstoppad i en golvbrunn med full flöde på. Efter en del förhör o efterforskning visade det sig att den runnit så i nästan en vecka.
Fick du någon förklaring till varför? Händelsen kanske intresserar psykologer mer än de som håller på med värmepumpar men jag blir ändå nyfiken.