0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmm, jag vet inte om detta klassas som off topic men jag lägger iaf in en vink hur jag tänkt.Jag köpte en fin Ariens ST824 8 hp med havererad motor - billigt. Motorn är utom all räddning, tyvärr Har sedan beställt en ny 8.5 hp Briggs & Stratton från USA.Räknar med en total kostnad mellan 3-4000 kr. Väntar på motorn då båtfrakt tar tid... men är billigt
Gör det du, jag minns vintern här för nåra år sen då det tog slut på allt vad spadar (o slungor) heter,Dom som hade några kunde göra sig stora pengar på gammalt odugligt skräp..vem vet får vi vinter så kan du nog sälja den med ohemul vinst, minst lika säkert eller ännu säkrare än lotton
Gräsklippare och andra småmaskiner brukar vara tomma på olja, så misstänker att slungorna också är det.Den här oljan verkar lämplig: http://www.jula.se/4-takts-vinterolja-1-l-729883Kör på alkylatbensin om du har möjlighet. Kläderna man har använt hänger man inte gärna av sig inomhus annars...Har du ett OKQ8 i närheten så säljer de alkylat direkt ur pumpen för typ 20 kr/litern. Blir betydligt billigare det än färdiga dunkar med Aspen..Tyvärr har min lokala mack bara färdigblandad 2T, men funkar det med och luktar dessutom extra gott.
Följde med 1L olja till min Classe slunga. Vet inte om Jula är lika generösa.Följ gärna rådet med att byta olja efter 5 timmars körning, står t.om i manualen.
Vad tänkte du köra med för olja som kostar 150 kronor per liter?
Är det inte med olja så har slungan kostat 300SEK i bara olja efter 5h körning redan