0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Okej, men det körde GM till noll. Den saktade in något. Temp ute ökade 1,5g under denna period. Vad kör ni för inställning på start kompressor och start tillsats?Är det normal att det ska skilja 1g mellan fram och retur innan pumpen startar sin ikappkörning av GM?
Jag antar att det är svårt att jämföra olika system (speciellt som jag har radiatorer), men i allmänhet verkar det fungera att höja på start kompressor för att minska risken för stopp. Jag använder "start kompressor" -120 och "startdifferens tillsats" 480.
Blev samma för mig med värmebärar pumpen efter uppdateringen.Tog nog över en vecka innan den lugnade sig och gick som förut.
Har gjort uppdateringen nyligen och den kör med delta T 1g och jättehög hastighet. Hur löste ni detta eller är det ett bra reglersätt för pumpen?
Cirkulationspumpen för värmen har någon självlärande funktion. Min arbetade också på 90 % precis efter uppdateringen men efter ett par veckor var den nere runt 50 % där den ligger. nu. Ha lite tålamod så kommer det nog att lösa sig av sig själv.För övrigt kan jag bara säga att kompressorregleringen fungerar utmärkt efter den senaste uppdateringen (9172R2)
Tack för svar. Få ha lite tålamod då. Ändå nyfiken varför den ligger på endast 1g delta T fram och retur? Detta gör den innan den börjar jobba ikapp GM. Frekvens ligger även då stadigt på 20hz. Och när startar egentligen regleringen för att jobba ikapp GM? Läs olika teorier här i forumet. Har du gjort några särskilda inställningar i servicemenyn mht den senaste uppdateringen?
Inga ändringar mht den nya uppdateringen. Det enda som skiljer mot lev inst är start Vp vid -100 gm samt en justering av :dt:vid DUT. Jag kör :dt:15 vid DUT -20 på flödesinställningen.
Varför vill du köra med egen inställning i stället för auto ?