0 medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
Styr effekt vakten även kompressorn trodde den endast styrde elpatron på 3 fas maskiner
Enligt loggen var temp ca 11 grader och frekvensen låg runt 30%. Kurva 9 innebär att jag har ca 41 grader framledningstemp vid 0 grader utomhus. Jag bor i Stockholmsområdet och villan byggdes runt 1947 med en utbyggnad vid 2000-talet, den gamla delen är dåligt isolerad, funderar på tilläggsisolering. MP
Det vore lite intressant att höra vad ni andra som har 1255:or har för "driftdata" över året. Vi har nu haft vår pump i ett år och resultatet blev som följer:1633 starterDrifttid 5504h, av vilken vv 512hElpatron tidsfaktor 45,2 av vilken vv 5,4 Total vp-elanvändning 10 574 kWh Hade några småproblem under första året som gjorde att vi fick köra ett tag på elpatron och några extra av- och på-stängningar. Det blir nog färre starter och mindre elpatron i år.
Ja så kan det kanske vara. Jag vet att de ändrade min huvudpropp från 25 till 20 vid installationen av vår nya bergvärmepump. Jag ska kolla av det senare idag vad den är inställd på.
Nån som förstår dessa peakar? över 80c