0 medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
Är det någon som vet hur rimligt mycket man kan dela 1255:an för att få ner den för källartrappan eller hur gör man?
Hej, Jag vet inte om ni sett att 1255 6kW faktisk ger 7,5-8kW vid 100% kompressorhastighet vilket är mycket bra för många.Är det någon som vet hur rimligt mycket man kan dela 1255:an för att få ner den för källartrappan eller hur gör man?Är det någon som har installerat, hur gick det?Tacksam för svar
En sån här användes när vår 1245:a kördes ner för källartrappen:Pallar 600kg
Är det bara jag som inte ser bilden?Vad är det för något det handlar om? Säckakärra eller?
Det var en tegelkärra, pallar 600 kg.
Har en annan fråga. Tänkte på anslutningspunkter för 1255. Hur brukar det se ut på Nibes maskiner, ändras anslutningspunkter KV, VV, VB in/ut, KB in/ut? Eller brukar det sitta på exakt samma ställe, på millimetern, på alla uppdaterade/efterföljande modeller?Ställer frågan för att alla rör verkligen är planerade och anpassade efter min F1255 installation och det finns praktiskt taget inget utrymme för förändringar när jag behöver köpa ny pump i framtiden, kanske om 10-15 år, förhoppningsvis 20. Vet att det är långt in i framtiden, men vill ändå ställa frågan av ren nyfikenhet
Har en annan fråga. Tänkte på anslutningspunkter för 1255. Hur brukar det se ut på Nibes maskiner, ändras anslutningspunkter KV, VV, VB in/ut, KB in/ut? Eller brukar det sitta på exakt samma ställe, på millimetern, på alla uppdaterade/efterföljande modeller?
hello,i'm from germany.(sorry for english)I am looking for experience .how many kwh th. per year to heat , the small nibe 1255 produce ?written on the nibe-page example up to 2500 liters of oil , which is about legendary 2500x10x70 % = 17,500 kWh would indeed be thermally ,can confirm that someone?or 70 % utilization rate too much for Swedish oil-burner?thankssollner