0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bra, då verkar iallafall detta VP-forum finnas omnämt i diskussionsfliken på Wikipedia, länken i Wiki-texten är dock ingen hyperlänk endast "död" text, kan man fixa till det?Någon medlem som kan ta på sig att även redigera/uppdatera den allmänna texten om olika typer av värmepumpar på Wikipedia under rubriken "Värmekällor", kanske ta med text från de sammafattade "guider, till köp värmepump" som redan är skrivna här.http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=26949.0Finns det ytterligare sammanfattningar/guider här som man inte lyckats hitta?
Hrrrmmm, för att "ta texter" från detta forum och publicera i wikipedia krävs det mitt tillstånd.Vet inte om jag är särskilt intresserad av att bistå dem med trafik med tanke på deras principer.
Deras nuvarande upplägg för externa länkar, om de följer den strikt, kan väl anses vara OK, men samtidigt, om det inte får finnas relevanta länkar till kunskapsbanker som denna så blir det svårt att på ett enkelt sätt nå de som har en annan uppfattning än artikelförfattaren i en specifik fråga.
Tror mer på att sprida kunskaperna/lyfta ur viktiga slutsatser som finns här vidare till mer "lättillgängliga" forum som t ex Wikipedia, annars riskerar man VP-forum endast blir en klubb för inbördes beundran och i värsta fall hittar inte den yngre generationen oss. En annan aspekt är ju att frågor runt energieffektivisering av olika slag (då framförallt utvecklingen av olika VP-tekniker) kan gå förlorad om vi principiellt stänger ute nya möjligheter för detta forum.
Bra att du säger ifrån. Så OM någon skulle vilja skriva några rader på Wikipedia om värmepumpsteknik och plockar slutsatser direkt härifrån, måste man alltså få godkänt av dig först.
Stopp å belägg!!!!Nu måste vi vara lite smartare än så, om alla hittar det här forumet kommer alla att minska sina uppvärmningskostnader och i slutändan måste ex, elbolagen höja sina priser för att få allt att gå ihop..Mitt råd blir således att vi bara ska vara tysta och bara njuta av att vi får dom låga elräkningarna i brevlådan Kanske börja lösenordsydda forumdelen Själv spara jag ca 15000kr om året, har tänkt att svänga förbi pitä med husbilen och kasta in en Wirre till Rickard, men man vill ju inte bli klassad som stalker
Rent principiellt så äger jag det som står i detta forum.
PS. Det där med upphovsrätt och modern it är knepigt. Om jag har upphovsrätten till mina inlägg här (dom betraktas ju som "verk" eftersom de är så genomtänkta, unika och har såna kvalitéer ), betyder det att du som forumägare inte har rätt att lägga ner hela forumverksamheten och deleta allt från servern om du lessnar, eftersom det då skulle innebära att du förstör mitt "verk" och därmed kränker min upphovsrätt?