0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Jag har ju ingen logger ännu och har bara kollat tiden på avfrostningen några gånger samt ändrat luftflödet osv. Min förångartemp har som lägst varit nere på -15.3 grader fläkteffekt 56% vid det tillfället, då det var riktigt kallt ute. Vanligast ligger den runt -12 på Maxeffekt 75 Hertz.Jag vet att BJohan har haft -17 ngn gång. Vad har du för flås på din fläkt BJohan? Och har du min.tempen över förångaren satt till lägre än -15 ? Moonwalk vad har du för lägstatemp över förångaren? Mvh John
Alla verkar lovorda denna frånluftspump. Själv går jag i de stora funderingarna att byta ut min bara 5 år gamla El-panna (CTC Excellent) till ett annat system. Inte för att jag är missnöjd med denna el-panna.Jag vill förbättra luftomsättningen i huset (vilket talar för denna CE50), likaså bor jag i ett "radonhus" (blåbetong).Jag har nattaxa, dvs det är mest ekonomiskt att värme upp både hus och vv på natten. Så kan man tidstyra denna frånluftsvärmepump så att man bygger upp (ackumulera) energin på något sätt. Problemet är utrymmet. Någon som har ett jättebra förslag på hur jag skall få till det!