0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är väl ändå 100ggr bättre att den testas av SP, vad är problemet?!
Ja, vad är problemet ?Vi har sagt att maskinen skall testas, den skulle ha testats unde hösten/vintern men så blev inte fallet.Anledningen var att dels kunde vi inte få fram en maskin snabbt nog för att få in den i den luckan som uppstog i testkammaren, sedan så kom info om att testerna skulle göras om och ingen visste när och hur maskinerna skulle testas.Slänga ut 200-250.000 sek på ett test som skulle vara inaktuellt inom kort tid och inte säga något för slutförbrukaren var inte ett alternativ för oss.Att maskinen skall testas på SP är redan klart, väntar bara på ett besked om när testnormen blir klar.I och med att detta har kommunicerats så undrar jag också, vad är problemet ?Att vi har egna mätvärden inget konstigt. Självklart så är ett oberoende test någonting som slutkonsumenten kan lita på och framför allt jämföra mellan olika maskiner och se hur det troligtvis påverkar just hans besparing.Vad är det för fel på egna tester förresten ?Alla på detta forum slänger ut sig allt från SCOP/COP/effekter/ljudnivåer fram och tillbaks vid diskussioner om sina eller andras maskiner. ALLA dessa värden är fabrikstester av tillverkaren !TS: på din sida har du massa effekter och SCOP värden upptagna på VE/HE och massa andra typer, är det opartiska tester eller har de testats av tillverkaren?Om det är från tillverkaren, vad skiljer det åt mot de effektsiffror jag har nämnt som har uppmäts i fält ?Likadant diskusiionen om huruvida dammsugaren fungerar eller ej, att XE inte fungerade betyder ju inte automatiskt att ALLA tillverkare inte vet hur man konstruerar maskiner ?Låt oss ta ner diskussionen till en saklig nivå eller så anser jag att man kan stunta i att posta.Forumet är bra men det börjar dessvärre bli mer tro och tycken än fakta i målen./D
Vad är ämnet egentligen i denna tråden då den börjar bli lång ?
Hej vänner,vill passa på och ge er lite förhandsinfo om den nya maskinen som kommer under november månad.
Visst tror jag att ni kan mäta vid -15 DaikinVarför skulle ni inte kunna det ?Effekt/effektivitet brukar stå i servicemanualer men inte alltid inkl avfrostningar.SP testet är vettigt då effekt och effektivitet mäts med samma utrustning och under förhoppningsvis helt samma förutsättningar inkl avfrostningar.Synd att testet dröjer då det verkar som Ururu kan leverera.Vill du ha en länk vart dom säljs så är det bara att höra av sig. Maskinerna kommer från samma ställe som du köper ifrån.Misstänkte att det inte var ett rikssnitt med den prisbilden.Samma företag säljer Mitsubishi billigt för övrigt.