0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Edit; O hur lång tid kan det ta innan 1mm koppar är utsliten i ett tappvattenrör?70-100 år? Nee. Jag vet inte oxidationstiden i vatten. Men 50 år klarar den av garanterat.
Precis, det kan väl knappast vara meningen att hela VVS-systemet ska kunna bytas ut "enkelt"..?
Jo förutom avloppet då.
Jag vill bara påpeka för de oinvigda att det är INTE förbjudet att göra hur man vill med rören!Problemet börjar dagen just DET röret går sönder (även om någon borrar hål i det!) och läckage uppstår! Kan försäkringsbolaget fastställa att monteringen utfördes efter att deras rekommendationer skrevs, får man NOLL kronor i ersättning!
Det är inte alls säkert man blir nekad ersättning vet flera fall med felaktigt utförda tätskikt i badrum 1 privat 2 st utförda av firmor och där har försäkringsbolagen tagit kostnaden sen kanske dom har krävt firmorna på pengar men tror inte dom gjort det och vet att dom inte bråkade om pengarna med den privata. Så det beror nog helt på skaderegleraren.
Jag är fortsatt intresserad av hur lång tid det för för glödgad koppar att bli utsliten. Sen finns ju även fabrikationsfel. Det kanske finns ngn röris här inne som fått byta glödgade rör som inte har mer än 10-20 år på nacken?
Ja varför inte följa reglerna om man har möjlighet