Har nu dragit igång mitt projekt, ligger runt Umeå trakten.
Huset är ett 1 1/2 plan och med sutteräng samt tillhörande garage, med direktverkande el...suck...
Tidigare ägare hade förbrukat 51500kwh
Total yta hus=330kvm Garage=40kvm
Har nu borrat 2st borrhål på 180meter,skaffat 1st Nibe Fighter 1115-13kw, 1st Ack tank VPA 300/200 (300liter).
En kulvert (2*22mm) ca 15m till garage. Kommer även att förbereda för uttag till luftkonditionering(fläktkonvektor..typ)
Skall dela upp jobbet i etapper så att man får igång värme eftersom, delat huset i 3 logiska delar.
Idags läget står VP på plats, ack i förrådet och väntar på att få flytta in efter att elektrikern är klar, radiatorerna är begagnade och är på provtryckning och målning i garaget (tog på mig att demontera dem från ett rivningshus mot att jag fick dem) några är typ REX (stora) och resten Thermopanel TP22 ->TP33, bara bjässar....
Fick hem köldbärarspriten idag, 12 dunkar samt delar för att göra "kalla sidan",inkl 2 fina Flowguard injusteringsventiler med synlig indikering av flöde att sätta på varje slinga. Så målet med helgen är att få klart "kalla sidan" och påbörja fyllning och cirkulation. Påbörjar även de första radiatorerna, blir 6-7 st så att man får igång lite värme...
Återkommer med rapport om läget...
Tjo /Fredde