0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns nog inget stöd för det i konsumentköplagen.Har du en obruten förpackning som öppet köp innebär så kommer du att få returnera den.Du ingår inget annorlunda avtal bara för att du betalar i kassan.
De begränsar alltså öppet-köp-tiden för att minska antalet returnerade varor, kort och gått.Citat från: GDS-Jan skrivet 23 maj 2013, 19:25:56Det finns nog inget stöd för det i konsumentköplagen.Har du en obruten förpackning som öppet köp innebär så kommer du att få returnera den.Du ingår inget annorlunda avtal bara för att du betalar i kassan.
Biltema måste ha märkt att jag slutat handla där i protest... de verkar återinföra 30 dagars öppet köp...http://www.biltema.se/sv/Nyheter/Nya-rutiner-kring-kopvillkor-pa-Biltema/
Såå, de är inte sämre än att de kan ändra sig, det var ju storartat. Tråkigt att det står 7 dagar i katalogen, men det kommer väl snart en ny. Tills dess får de väl ha lite direktinfo i butikerna om vad som gäller. Bra är det i alla fall, då kan man kanske fortsätta handla där.
Inte illa! Tänk vad lite gnäll på vp-forum kan göra! Japp, då kommer jag inte att undvika Biltema heller!
Fast om man skall vara ärlig så uppmärksammades det där med den inskränkta öppet köp-perioden i ett annat forum först (runt den 15:e April) och det var ett flertal där som mailade Biltema kundtjänst och Biltemas VD. Jag har t.ex. mailat honom 4 ggr nu och har kännt att han i alla fall har lyssnat på vad vi har haft att framföra, även om jag inte hade hoppats på ett så snabbt resultat.