Det är nog normalt att det blir mycket kondens om det är varmt och fuktig luft som kyls ner i frånluftsmodulen. Kondensen på brineslingan är också normalt, men rören ska förstås vara isolerade ordentligt och inte vara exponerade i onödan.
Men... hur har du ställt in din frånluftsmodul? Vet inte hur CTC funkar, men min Nibe FLM har jag ställt in så den går bara när VP behöver göra värme. Annars står den still (och producerar inget kondensvatten). Man behöver inte köra en FLM kontinuerligt i onödan; energin som går åt till kontinuerlig drift av cirkulationspump överstiger det man skulle tjäna på det. I synnerhet med ett väldimensionerat borrhål som du nog har.
Vad har du för inkommande och utgående tempratur på köldbäraren när kompressorn går? Och hur fort går din cirkulationspump på kalla sidan?
Kan du förresten ta en bild på installationen, inkl värmepumpen, frånluftsmodulen och nivåkärl (eller expansionskärl på kalla sidan)? Om jag spekulerar kunde jag tänka mig att du har din frånluftsåtervinning högst upp, och nivårkärlet lägre ner. Det är inte så bra och gör det svårluftat eftersom luft typ samlas högst upp. (Min Nibe-manual säger att man ska ha trycksatt köldbärare och expansionskärl på kalla sidan i såna fall).