0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har haft ca 25 kilo för mycket men för ca 2 år sen fick jag nog på att gå upp hela tiden och håller nu en jämn ok vikt. Äter som vanligt för det mesta men tänker på vad jag äter och löptränar några gånger i veckan.
En balanserad kost och en intagsmängd som står i propertion till hur mycket vi rör på oss är fungerar bäst i längden. Problemet är att många vill ta genvägar för att slippa göra det som hade givit störst positiv effekt för hälsan dvs motionera. Är själv dålig på det men det är vad vi behöver.
Jag ligger på mina stadiga 132-135kg och jag ser till att ligga runt de kilona för att inte gå upp sas Men det är svårare att gå ner än att hålla den vikten, då kan produkten hjälpa en att gå ner 10kg under nån månad för att sen försöka ligga på 125kg typ
cc
Var det någon som såg programmet Vetenskapens Värld på SVT för några veckor sedan som handla om övervikt och fasta. Om inte, här har ni länken: http://www.svtplay.se/video/1120851/del-11Hur som helst så handla programmet om hur fasta kan göra stora skillnader i hälsan, dvs många positiva effekter. En metod som jag har börjat är 5/2 metoden. Det innebär att jag äter som vanligt i 5 dagar och därefter fastar i 2 dagar. Under fastadagarna så får man inta max 600 kcal per dag. Jag har gjort detta nu i ca 3 veckor och jag märker redan positiva resultat.Som sagt titta på programmet. Om ni inte orkar titta på hela programmet så titta på de sista 5-10 minuterna så får ni journalistens resultat från de olika fastemetoderna.MvhNaprapaten
Kära COCACOLA... Du har ett väldigt stort ansvar för övervikt, fetma och för tidig död... Drick vatten i stället.Övervikt bland barn är ett gigantiskt problem, kolla på badstranden i sommar, det är nästan alltid de feta ungarna som springer runt med en läsk eller glass.Jag är helt övertygad att sockret är boven i detta drama, inte röd mjölk eller smöret på mackan...http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskningen-som-ger-laskforbudet-rattDet är för mycket fokus på "äta" tänk "dricka" i stället. När jag var liten fanns läsk bara på 33cl flaskor och man drack någon enstaka vid speciella tillfällen. Nu är det mest flaskor på 1-2 liter... Gärna köpta i sexpack...