Hej,
min elpanna (en CTC-panna från mitten på 80-talet) har hakat upp sig/fastnat på det mellersta effektläget. Jag trodde först att det var temperaturgivaren som sitter utomhus som var felet, men den har jag provat att byta ut mot en likadan som jag vet fungerar.
Fick tipset att det kan vara någon av kontaktorrna som "klibbar igen" och därför inte kopplar om mellan effektstegen. Nu undrar jag förstås var dessa sitter. Säkert busenkelt för en del av er härinne, men jag försökte följa kopplingsschemat i installationshandboken utan att lyckas.
Enligt kopplingschemat kommer strömmen in via huvudströmbrytaren, till maxtermostaten och därifrån vidare till kontaktorerna. Alla sex sladdar som går ifrån maxtermostaten går till samma ställe ser det ut som, och det är till den blå grejen som sitter bakom huvudströmbytaren. Jag kan inte se att det går iväg något annat från maxtermostaten.
Kan någon skicka en bild på hur en kontaktor i en elpanna ser ut? Var sitter dom?
Kan det bero på något annat att pannan fastnat i ett effektläge?Jag har en gammal elpanna som jag kan plocka reservdelar ifrån och skulle kunna byta ut dessa om jag bara hittade dom

Tack på förhand.