0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har hittat ett ställe som säljer omonterade även till privatpersoner som heter warmforless, de verkar dessutom vara lite billigare än Onzza är.... Thumbsup
Till VK System.En av mina Sanyo maskiner läckte ur ett rör från kompressorn hos en kund i borås så i det fallet skickade jag ner en ny utedel till kunden som i sin tur skickade upp kretskortet samt fläcktmotorn till mig. Kunden hjälpte sen till att köra resterande till hans återvinning på orten. Panasonic har jag ännu så länge inte haft några kompressorhaverier med men däremot har det varit oväsen inuti kompressorn på en E9DKE och en E12DKE som gjorde att jag skickade två nya utedelar till kunden och hämtade senare upp dom defekta som denna gång fanns inom rimligt avstånd för att det ska vara värt att hämta och sen skicka tillbaka till leverantören på leverantörens bekostnad. Vad leverantören sen gör med maskinen är förmodligen att plocka dom delar som är ok.Kunden behöver som regel inte skicka tillbaka någon defekt del till mig, kretskorten från dom felpgogramerade HE maskinerna däremot som såldes tidigt förra hösten ville jag ha tillbaka för att återsänd till min leverantör.mvhTS Fastighetservice
Det blir mycket "reklam" i den här tråden, men då jag anser att det är ett viktigt ämne (hur garantierna sköts om kunden själv monterat) så låter jag er hållas.Hoppas det är ok för alla parter, PM:a mig om ni ser uttalanden här som ni vet inte stämmer, t.ex. av egen erfarenhet.
Har hört att vissa företag har en festkassa där liknande intäkter hamnar
Det var nog bättre på NA