0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag sökte på Onzza i forumet utan att hitta resultat....Är det så det ska vara?
Hej!Värmepumpsgruppen (såg de här på Forumet) säljer samma pump för 26.495 SEK (utan istallation och leverans !!! annars kostar 4.000 SEK instalaltion och ca 1000 SEk frakt om jag förstått rätt )Onnza säljer samma pump för 12.900 + ca 1000 SEk i frakt= totalt alltså för 13.900 SEKmvh/attila
Citat från: Attila skrivet 22 november 2005, 19:31:22Hej!Värmepumpsgruppen (såg de här på Forumet) säljer samma pump för 26.495 SEK (utan istallation och leverans !!! annars kostar 4.000 SEK instalaltion och ca 1000 SEk frakt om jag förstått rätt )Onnza säljer samma pump för 12.900 + ca 1000 SEk i frakt= totalt alltså för 13.900 SEKmvh/attilaDet bolaget som du/ni köper igenom (låt oss säga polarns farsas tobaksaffär) blir helt plötsligt i lagens ögon, den som måste hålla garantin mot konsument i 2 år.Garanti mot konsument får ej blandas ihop med reklamationsrätten som är 3 år.
Onzza säljer endast till företag, moms tillkommer på de priser du anger.Inkl frakt hamnar priset (till företag) på ca 17125 kr, då ingår ingen garanti som har något värde.Jag tar mig friheten att infoga ett citat från deras garantibeskrivning."Sedan xxx mottagit reklamation, garantianspråk i enlighet med villkoren i detta garantiåtagande samt varan, komplett i retur från köparen skall xxx , eller av bolaget anlitad fackman, av-hjälpa fel som omfattas av garantin. xxx ska bära kostnader för avhjälpandet ävensom svara för skäliga fraktkostnader med lämpligt transportmedel förenade med avhjälpandet. Dock skall köparen ombesörja returfrakten av varan till xxx, eller till av bolaget anlitad fackman, ävensom ombesörja demontering och inmontering av vara i bygggnad eller liknande samt svara för samtliga sådana monteringskostnader. Köparen bär risken för varan under samtliga transporter i samband med garantireparation."Detta innebär i korthet att du:1. Inte kan få din värmepump reparerad utan att demontera den, packa den och på din bekostnad skicka den på rep (förutsatt att du har ett registrerat företag).
2. När du sedan får hem den skall du bekosta montering, vacumsugning, fyllning av gas o.s.v.
2. När den lagade prylen kommer tillbaka förutsätter jag att den är gasfylld på samma sätt som när den köptes.