0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: SaabAero skrivet 19 juni 2006, 13:18:432. När den lagade prylen kommer tillbaka förutsätter jag att den är gasfylld på samma sätt som när den köptes. Jag hade gissat på motsatsen.Om det nu skulle vara så att den returneras tom på gas:A) hur införskaffar man R407A? (Givet att man är normalt händig person men utan kontakter i kylbranchen). Dvs lagligt införskaffande.B) hur fyller man på gas från i A) inköpt behållare/förpackning?
2. När den lagade prylen kommer tillbaka förutsätter jag att den är gasfylld på samma sätt som när den köptes.
Vilken mängd den ska fyllas med borde inte vara helt omöjligt att ta reda på om det skulle behövas... eller är branchen sådan att man håller sådant hemligt för att skydda sina egna intressen
Det lönar sig inte att byta kompressor på en pump utan om kompressorn mot förmodan skulle gå sönder får man en helt ny utedel om den skulle haverera under garantitiden. Kanske fungerar annorlunda hos andra försäljare.Kostnaden för en utedel är ca 65-70% av en komplett maskin.Det kan inte vara många montörer som ställer sig och byter kompressorer nuförtiden på dagens nya maskiner.Mitsubishi Heavy kanske fortfarande håller på med det!mvhTS Fastighetservice