Varmt å gott inne, värdena ser ut som de skall, lite höga dock. I
morse låg GT3:1 och GT3:2 på strax över 60 grader utan att kompressorn gått.
Ute ligger det omkring -2 grader.
Kompressorn gick igång i morse efter dusch. Det som är avvikande beteende är att kompressorn de senaste dagarna gått kanske 2-3 gånger. Inte mer. Men den startar som den skall efter te.x dusch.
I normalfallet när det föreligger behov av värme brukar kompressorn starta och om det föreligger behov av eltillskott utöver det står det i klartext i displayen. te.x "Kompressor + eltillskott 3,3 kw".
När bara Kompressorn jobbar står det således "Kompressor"
Men när den är helt tyst och inte skall jobba står det "Viloläge"
Då går väl bara fläkten och ev pump till markslingan om jag fattat rätt, med andra ord borde förbrukningen ligga på någonstans runt 200watt (ungefärligt värde)
Citerar en annan tråd, den jag länkat till i mitt första inlägg:
Vad jag kan läsa ut så tar fläktsystemet max 165w och pump (cirkulationspump för markslinga?) 100w + extern cirkulationspump 90w + styrenhet låt säga max 50w, något annat borde inte förbruka i viloläge.
Edit: Men vad jag menar är detta: Jag vet de facto att det är pannan som drar ca 5000 watt I SMYG. Om pannan gör det, att elpatronen värmer vattnet då borde det väl synas på pannan?
Det borde ju framgå någonstans i displayen, som funkar som den skall. Men pumpen signalerar alltså endast "Viloläge"!!!!
Inga larm, normaldrift.....