0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Det räcker med ett inlägg, vi hittar dom ändå. Priset är enligt min mening bra.
Tack. Lite ovan med forum. Helt klart kommer jag lägga teknikansvaret på installatören och har därför tagit referenser på denne. Fortfarande nyfiken på att höra från fler om priset är vettig.//// Lars
Jag ska instalera Bergvärme och fått in följande offert som jag är nyfiken av få kommentarer på om prisnivån är vettig:Thermia Diplomat 10Borrhål 200 m + 6 foderrörContainer för borrkaxSchakt mellan borrhål och husvägg med grovplanering (ca 5m)Håltagning i vägg med efterlagningKondensisoleringSlutet expanssionskärl 18LDemontering och uttag av befintlig pannaRör, ventiler smutssilar och flexslangElarbeteIdrifttagning och intrimningTotalpris: 130 000 ink moms efter ROT - avdragPlats: SandvikenJag tycker det känns bra och det är en pålitlig installatör. Jag har inte tagit in offerter från fler men vill gärna ha era kommentarer på prisnivån.Installatören säger att mitt hus förutsättningar är bra och att Diplomat räcker gott och väl. Annars är det + 7000 för Optimum och ytterligare + 7000 för G3M V H Lars
Hej! Tycker priset verkar vara okej och skulle du vara tveksam på installatören kan du ju alltid ta referenser.Diplomaten räcker gott och väl PS Såg att du redan tagit referenser
skiljer det bara 7 tusen mellan diplomaten o optimumen så tyder det på att du inte har fått ta del av thermias "tillsvidare rabatt" på diplomaten,,,,,,,,,,,,det bör skilja ca 13 tusen för närvarande