0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den andra sidan av myntet är väl att om man äger ett hus så är man fastighetsskötare.Som sådan bör man ha nödvändig kunskap om hur t ex värmesystemet funkar mm.Vill man inte vara fastighetsskötare, hyr en lägenhet, eller köp in tjänsten.Men som värmepumpssäljare/installatör så ska man utbilda köparen på hur grejerna funkar och hur man optimerar driften. Problemet är väl att många installatörer själva saknar nödvändig kunskap.
ELLER, så kanske man inte ska köpa en värmepump av någon som har inriktning på fönster Finns allt för många som klampar in i brancher dom inte borde vara i.Dom hade ju köpt in tjänsten Eller menar du att köpa installationen och att få den att fungera är två olika sake?, jag börjar nästan tro det då en jävla massa har problem med sina bergvärmeanläggningar och även andra system.. Själv har jag fattat att min bergvärmeanläggning inte fungerade som den borde under mina 12år med den, men det fattade jag 8år efter det att jag sålde huset och hittade detta forum för att lära mig någonting om Luft/luftvärmepump..
Att sälja en luftvattenpumpanläggning till en fastighet i Lyckseletrakten........tycker jag är omoraliskt.