0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: CarMan skrivet 28 juli 2004, 10:01:28Om jag nu drar dubbla matningar från proppskåpet så måste det väll räcka med 4kvadrat?Från Nibes manual: Bortkoppling av hela eleffekten åstadkommesgenom att ansluta en extern potentialfri slutandekontakt till plint (30) pos 1 och 2. Bortkoppling av hela eleffekten men med möjlighetatt använda ”Extra varmvatten” under bortkopplingstidenåstadkommes genom att ansluta enextern potentialfri slutande kontakt till plint (30) pos1 och 3. Bortkoppling av eleffekten i steg åstadkommesgenom att ansluta tillbehöret ”Effektvakt EBV 200”till plint (30) pos 1 och 2.------------------------------------------------------Så precis som Jocke säger, en 1,5mm2 tvåledare till din effektvakt som troligtvis har den potentialfria kontakt som behövs. Annars behövs ett extra relä.
Om jag nu drar dubbla matningar från proppskåpet så måste det väll räcka med 4kvadrat?
Jag har kollat lite i instalationsanvisningen nu & hittad avsnittet där det står om extern effektvakt. men ser ingenstans där det står om hur grov kabel jag behöver, var fick ni 1,5 ifrån?Om det nu bara är en signal som ska gå i kabeln borde jag ju klara mig med en 0,4mm2