0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag beskrev i mitt förra inlägg att första varningen får man ca 600m före bommarna, så man behöver inte vara så överraskad av att en bro dyker upp längre fram.Vidare kommer man från beckmörker på vägen innan in i ett fullt upplyst broområde med järnräcken på båda sidorna, att då tolka det som en järnvägsövergång är ganska naivt.Nä frågan är väl om det över huvud taget gick att bromsa bilen med dåliga bromsrör enligt besiktningsman. Ev. brustet bromsrör kan förklara utgången.
Om polisen följer efter en med blåljus så har man bara att stanna. Gör man inte det så har man gjort ett val och får ta konsekvenserna av detta. Lyckligtvis i detta fallet så drabbades ingen oskyldig.
Men sa du inte att hastighetsbegränsnigen var 70 och 50 vid bron? Varför kör jag i 100?Varningsskylten 600m ärden osynlig eller vad är det du vill ha sagt? Kanske lika osynlig som hastighetsskyltarna...
För ung och aldrig haft en moppe? Glöm det, jag är född 52 och har haft moppe när man hade åldern inne, dessutom har jag faktiskt en moppe även nu - Mustang -64. Har även haft ett antal MC.Och visst hastighetsbegränsningen innan bron finns faktiskt där av en anldening.
Om allt gick lagligt till? Ja inte fan snodde vi bensin i alla fall.
Poängen är att polisjakten pressade dom till den farliga situationen och utgången.