0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hade det varit en av mina söner som suttit i den bilen hade jag som förälder blivit oerhört ledsen, hade någon av mina söner blivit påkörd och dödad av den bilen EFTER bron om den INTE hade öppnats hade jag blivit ännu mera ledsen och fruktansvärt förbannad för att dessa killar inte hade stoppats med alla medel innan!! Tänk vad vad lätt alla beslut skulle vara om vi hade facit innan. Det finns ett talesätt som säger: "det finns två typer av människor, de som går före och får någonting gjort, och de som kommer efter och gnäller på det som gjorts." Antingen gör man något och då kan det bli fel, eller inte göra något alls och då kan det också bli fel.
Va?Ärr dett farligt med spikmattor mitt i natten?Kan någon dö?
Anvisningarna finns i nionde paragrafen.http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/FAP/FAP104_1_RPSFS2008_6%5B1%5D.pdfDet verkar inte helt lätt att få till det på rätt sätt när man förföljer en bil i hög fart som man inte vet vart den ska ta vägen. Edit: Paragraferna 12 och 13 är också relevanta i sammanhanget. Bron var ju ett fast hinder.
Innovativt av polisen som öppnade bron, detta kanske öppnar nya möjligheter att bekämpa brottslighet, eftersom det verkar finnas större stöd för dödsstraff här än i Alabama. Det finns ju många andra brott som kan åtgärdas, varför inte skjuta efter fortkörare, de riskerar ju andras liv, så varför inte, då skulle de kanske lära sig...
Innovativt av polisen som öppnade bron, detta kanske öppnar nya möjligheter att bekämpa brottslighet, eftersom det verkar finnas större stöd för dödsstraff här än i Alabama.
Skulle vi sett det som en ren olyckshändelse, som vi skulle beklaga? Eller?
Lite konstigt bara att de begår självmord så ofta, när de jagas av polisen.
jag skulle som sagt inte säga något om de bara var lika effektiva när det gällde en del andra brott.
Lite konstigt bara att de begår självmord så ofta, när de jagas av polisen. Lite kan det kanske bero på att de vet att de inte precis blir bjudna på kaffe om de stannar. De får tre knän i ryggen av styrketränande upphetsade biffar.