0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu var ju ditt svar inte direkt något svar på mitt inlägg. Men menar du att det helt plötsligt gör det rimligt för att de trodde det var en järnvägsövergång? Så du tycker det låter som en vettiig idé att köra igenom bommarna och förbi blinkande rödljus vid en järnvägsövergång? Och samhället skall hållas ansvarigt för om det händer något med personer som gör så när de har bråttom?
Risken är stor att han uppfattade det som en vanlig JVG-övergång och tänkte att han hinner över.Nu kunde han inte det med en tvärställd bro som inte ens går att hoppa över, hur mycket fart du än har.Jag tror att han inte ens fattade att det var en bro.
Nej, jag tror absolut inte på såna saker.Men jag försöker analysera vad en 20åring tror.och då låter det fullt möjligt.
Känns ju tryggt att föraren missade att det inte handlade om en bro utan " det bara" var en järnvägspassage som skulle korsas..... Berätta gärna var i Sverige du kör bil dag för dag så jag vet när jag å mina närmaste bör hålla oss inomhus! Dvs om du har samma sjuka inställning .Tyke
Vänta nu..Du kommer i 160km/h i den kurvan för bron?
Vänta nu...Varför kommer jag i 160km/h. Inte nog med att de tror att det är en järnvägsövergång och därför helt OK stt köra igenom bommarna och förbi blinkande rödljus... Till på köpet så tror de att de ÄR ett tåg och skall köra i 160???
Om du har någon mattekunskap så vet du att det är 50/50 eller bättre chans att korsa spåret med kommande tåg.
Vänta nu..Du kommer i 160km/h i den kurvan för bron?När du ser ljusen har du ungefär 140meter?Farten är 44m/sDet ger dig 3 sekunder att fundera på att bromsa eller fundera på om du kan komma vidare.Inte ens en hantverkare kan köra och agera så fort.
Jag är bra på matte... Men jag behöver inte de kunskaperna för att veta att det är säkrare att stanna framför bommarna istället för att köra igenom dem. Så jag brukar göra så istället för att använda mattekunskaperna och kalkylera mina chanser att klara mig om jagmkör igenom bommarna i en specifik hastighet.Menar du på fullt allvar att du kalkylerar chansen att klara dig när bommarna är nere när du kommer med bilen??? Du ökar kanske till och med hastigheten till 160 för att öka chansen att klara dig??
Nej, men jagad av polisen så forcerar du bommarna.För tåget är ett mindre problem just i den sekunden.