0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vet inte . Men det känns lite bakvänt i min värld om alla ska behöva anpassa sig efter skräpfolket(tjuvar,bidragsparasiter osv....) vad blir nästa anpassning efter att mackarna har genomfört säkerhetsförändringar....Flumpolitiken a la 70 tal har fördärvat mkt. Vart har respekten för människor å sakers värde tagit vägen.Varför måste man låsa dörren nu . När det gick att ha olåst förr .Tyke
Jag tror dessvärre att en anpassning framöver blir att klä våra fönster med kraftigt stålgaller för att slippa inbrott, precis som alla länder runt Medelhavet och en bit upp i central Europa. När mackarna slutligen lyckas stoppa tjuvtankningar blir det våra bilar de ger sig på i stället för att få tag i gratis bränsle. Känner en som redan råkat ut för detta och de bröt inte upp tanklocket. De borrade hål i bensintankens undersida, så han kunde inte ens tanka bilen igen.
Exakt, med en skruvdragare och en lite grövre borr går det fort att tömma en tank. Har man dessutom "dunkar" med skruvlock på sidan så får man med det mesta.
Det är rättsprincipen som gäller: Du är inte skyldig för att du smiter, bara misstänkt.Och för den graden förtjänar ingen att dö.
Som någon skrev, hur svårt hade det varit att möta upp från motsatta sidan och säkert kunnat "spika" vägen för att få stopp på fordonet?
Eftersom de hade identifierat bilen så skulle de inte ha jagat alls utan åkt hem till ägarens hemaddress.Att jaga dom stressar till livsfarliga situationer.
Och när fick du "makt" tala om för mig vad jag ska skriva
Konstigt att det är så få som stjäl bensin på sin egen mack (elmätaren) trots tillgängligheten?Kanske blir vanligare när alla bilar går på el?Det är rättsprincipen som gäller: Du är inte skyldig för att du smiter, bara misstänkt.Och för den graden förtjänar ingen att dö.Varken gärningsmän eller oskyldigt inblandade.Tror ni att passageraren satt och hejade på vid sidan om?Han var nog livrädd, ända tills han dog.Som någon skrev, hur svårt hade det varit att möta upp från motsatta sidan och säkert kunnat "spika" vägen för att få stopp på fordonet?Eftersom de hade identifierat bilen så skulle de inte ha jagat alls utan åkt hem till ägarens hemaddress.Att jaga dom stressar till livsfarliga situationer.Om du tankar och "glömmer" att betala, tror du att du blir jagad då?Knappast. Du får besök av polisen senare och får förklara dig.
...instämmer helt...