0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Enda frågan som återstår nu... Vem skriver ihop och skickar in nomineringen? "Darwinpriset (på engelska Darwin Awards) är en årlig utmärkelse som tilldelas den eller dem som förmodligen[enligt vem?] förbättrar mänsklighetens genpool genom att oavsiktligt ta livet av sig eller steriliserar sig på ett utomordentligt klantigt eller idiotiskt sätt. Utmärkelsen är namngiven efter evolutionsteoretikern Charles Darwin."(källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Darwinpriset )
Det man kan fråga sig är väl ändå om en bensinstöld skall innebära fullt pådrag hos polisen.
Ofta har de annat fuffens för sig också, typ ute på stöldturné. Speciellt när de inte stannar när de blir beordrade av polisen.
"De mortuis nil nisi bene".
Enda skälet jag ser att inte göra så är att mackägaren vill kunna tanka gratis, och så bokförs det som stöld (vilket ju faktiskt är sant).
Det man kan fråga sig är väl ändå om en bensinstöld skall innebära fullt pådrag hos polisen.Jag tror vad jag vill, och det jag tror är att poliserna ÄLSKAR biljakter, oavsett vilket skitbrott det handlar om, fortkörning, rödljuskörning eller bensinstöld spelar ingen roll.
Skatten är merkostnaden av literpriset. Förlusten av inköpspriset ger förlustavdrag. men ok, helt gratis blir det inte. Ev ersätter försäkring något, vet ej.