0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror säkerligen firmans garantier, montering, pumpar håller hög kvalité.Har inga problem att läsa in mängder av information, ser mig själv som minst normalinteligent. Det som jag bla stör mig på är att detta råkar "medelsvensson" ut för när han/hon tar kontakt med en seriös firma. Går på fösäljarsnacket till 100% COP på 2,5 vid -20C För det andra så tycker jag att de "seriösa" firmorna inte ska likna OnOff/Elgiganten, där de bara promotar den maskin de har bäst bonus på. De ska naturligtvis tjäna pengar, men nu missade han en kund med vinst för att han ville tjäna ngn tusenlapp extra.Den maskinen han ville kränga är en ny modell, men i stort sett likadan som fjolårets. En OK maskin men där jag bor och för mitt hus anser/tror jag "min" modell/märke passar utmärkt.John
Hans har COP 2,5 vid -20C "min" pump är inte bra, liten tillverkare (Toshiba) osv.
Efter mycket övervägande om införskaffande av LV så kom jag fram till beslut. Letade efter firmor i närheten av Borås/Gbg och hittade en som sålde "hela paketet" dvs pump+installation, de sålde ett flertal märken varav det som jag bestämmt mig för.Ringer upp får prata med en försäljare, nämner vilken pump jag vill ha, ställer lite frågor. Försäljaren början med diverse försäljningssnack, sparar si/så, luftfilter här/där osv, jag lät han hållas då jag redan bestämt mig för köp. Han förstod visst inte köpsignalen Efter mycket om och men, då jag påtalat min "kunskap" efter timtals med läsning så nämner han att pumpen kan installeras om ca 1 vecka, MEN han pratar om ett annat märke som är mycket bättre, jag ska inte ha denna pump osv osv. Hans har COP 2,5 vid -20C "min" pump är inte bra, liten tillverkare (Toshiba) osv.Han säger att den ger 60% vid -10C Min fråga var vad innebär 60% vid -10C, vilken effekt vid -20,-15 osv ? Kan han ej svara på Summa summarum: Hur kan en seriös firma ( ej källarfirma) hålla på så här? De tjänar nog mer på den andra pumpen han försökte sälja in. Nämner ej firman och märket på pumpen han försökte kränga.Om till och med seriösa firmor hanskas med kunder på detta vis, då får LV-marknaden problem.John