0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tänkte lägga upp en bild på min planlösning och ställa några frågor. Men jag förstår inte hur man gör. Trycker jag på "infoga bild" så kommer det ju bara upp dessa IMG taggar. Vad gör jag med dem? Jag måste väl kunna bläddra fram min bild på min egen dator och skicka med? Några tips?
Du läste nog mitt inlägg lite för snabbt. Jag skrev ju att jag hade funderat på att sätta den över entrédörren. (vilket du själv föreslår) Men vad tror du om ekonomin? Jag har inte satt mig in i detta så mycket ännu? Vad kan det här kosta installerat och klart? Hur många Kvh tror ni jag kommer att spara på årsbasis med mitt nuvarande levnadssätt? Jag menar då att jag jobbar borta varannan månad och har värmen nedskruvad.
Det låter ju intressant. Nu har jag inte studerat Fujitsu LEC-12 ännu men säg att en sådan pump värmer 100 kvm. Då är de ju tillräckligt för den öppna delen i mitt hus och kanske lite åker in i korridoren också. Om den kostar 50 öre/tim. d.v.s. 12:-/dygn så är det ju bara en månadskostnad på 360 kronor. Sedan tillkommer naturligtvis kostnad för någon radiator i bortre sovrummen. Men det verkar intressant. När du säger att den kostar 50 öre timmen vid 2-3 minusgrader, vad har du då för temp inne? Och vad har du för elpris. 50 öre det är ju inte en halv Kvh ens. Har du en siffra på vilken effekt som går åt för att driva pumpen?