0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Före väderomslaget här i stockholmsorådet i förra veckan, låg jag på 15-20kWh. Nu ligger jag på 25-30 kWh per dygn.(155m2 välisolerat, ganska mycket hushållsel, ingen stödvärme än) . Har haft svårt med avfrostningen sista dagarna, det har minskat energiförbrukningen en del.
Citat från: larryd skrivet 21 november 2005, 12:20:32Före väderomslaget här i stockholmsorådet i förra veckan, låg jag på 15-20kWh. Nu ligger jag på 25-30 kWh per dygn.(155m2 välisolerat, ganska mycket hushållsel, ingen stödvärme än) . Har haft svårt med avfrostningen sista dagarna, det har minskat energiförbrukningen en del.Hur bär du dig åt Larryd för att förbruka så lite? Har du ingen varmvattenberedare?
Citat från: boisare skrivet 21 november 2005, 15:44:29Citat från: larryd skrivet 21 november 2005, 12:20:32Före väderomslaget här i stockholmsorådet i förra veckan, låg jag på 15-20kWh. Nu ligger jag på 25-30 kWh per dygn.(155m2 välisolerat, ganska mycket hushållsel, ingen stödvärme än) . Har haft svårt med avfrostningen sista dagarna, det har minskat energiförbrukningen en del.Hur bär du dig åt Larryd för att förbruka så lite? Har du ingen varmvattenberedare?Undrar jag med Det är ung. min tomgångsförbrukning på vv-beredaren (300l -77:a) Innan kylan kom till skåne så låg jag ungefär som Larryd, mellan 20-30Kwh per dygn. Men nu får jag känna på det här med energitörstiga varmvattenberedare. Förbrukningen har nästan fördubblats och det kan ju inte bara bero på pumpen utan min eländiga varmvattenberedare måste vara boven i dramat. Påverkas beredarens förbrukning om det är lite kallare där den står?
Kopplas inte den mätaren direkt på stickkontakten?Jag trodde att det var fast installation som gällde vid installation av värmepump.Vad säger försäkringsbolagen om stickkontakter vid fasta starkströmsinstallationer?