0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På inkommande vattnet, dvs byvattnet, även om jag betalar en fast summa för vattnet. Den sitter där enbart för avloppet, och det var VA-bolaget som satte upp den.
Hur mycket påverkade det din fasta avgift?
Innan jag installerade mätaren (2011) kostade avloppet (200m³) 4930:- per år.Senaste räkningen hade vi en årskostnad på 2662:-, för 44 m³.Vattnet kostar 700:-/år, oberoende av förbrukning, och det hade vi ju tidigare också. Så vi tjänar över 2' per år på att ha mätaren där, och enda installationskostnaden för oss var mätarkonsollen.
Så vattenkostnaen betalar du till byn som förut men fasta VA avgiften ändrade kommunen för att du sa att du bara förbrukar en fjärdedel så mycket som du hade som antagen förbrukning. Läser dom av din förbrukning av vatten?
Jag har varit hos folk som medvetet låter bli att spola endast efter nr1, känns sådär tycker jag...
Japp.Jag skickar in avläsning på samma sätt som i Uppsala, men betalar bara för avloppet.
Jag får lov att prata med kommunen och höra hur dom ser på saken.Har fn en fast avgift för Spillvatten (avlopp) á 1165kr +förbrukning på 200m3á 1823kr. Borde kunna få ner förbrukningsavgiften med mätare då till typ 450kr....med referens till Uppsala
När jag pissar och sen spolar med ekonomiläget tycker jag alltid det är piss kvar.
Är det ingen som tänkt på high-tech lösningen att gå ut o pinka?